poniedziałek, 28 września 2009

Ukraina cz 2

Ukraino obudz sie!

Ukraine wake up
ONI TYLKO OBIECUJA ONA PRACUJE! ona to oczywiscie Julia Tymoszczenko
THEY ONLY PROMISING SHE WORKS she is JuliaTYmoshchenko

Przestroga dla kierowcow dziala na wyobraznie. Powszechne w calej Europie fotoradary zostaly z Ukriany wycofane i uznane za nielegalne. Nieoficjalnie chodzi o to, ze wysoko postawieni obywatele i ich dzieci rozbijajacy sie na drogich samochodach jesli zostana zlapani przez drogowke albo daja lapowke albo prosto z mostu wala kim to oni sa i gowno im mozna zrobic a tak fotoradary byly dowodem czarno na bialym i jeszcze ktos moglby tego uzyc w przyszlych wyborach etc.
Podczas trzeciego mojego pobytu na Ukrainie nie widzialam ani jednego siedzonka dla dziecka w samochodzie, Ba! nikt nie zapina pasow. Jezeli pasazer zapnie pasy a zatrzyma ich drogowka to kierowca placi kare za to ze reszta tych pasow nie ma. Odbierajacy nas z lotniska kierowca nie tylko nie mial fotelika dla Poliny, na tylnym siedzeniu nie bylo pasow. Wiozlam wiec mala na kolanach!!!! Samochod to fiat tico.
Warning for the drivers. Known in all Europe photoradars are banned from Ukriane. Why? Well rich citizens who cruising in fast and expensive cars when caught by police can always pay bribe or simply say who they are and how little officers can do. With the photoradars there is a proof which might be used in future elections against them etc.
This was my third visit in the Ukraine and I haven't seen a single baby car seat. Nobody fasten seat belts!! If the passanger will fasten belts and driver won't and they get caught the driver will pay the fine for all unfastened passangers and himself. Man who picked us up from the airport didn't have car seat for Polina, on the back seat there was no belts!!. It was fiat tico.

Restauracja pod wierzba

Restaurant under the willow tree


Zyd-Slavik, w przyszlym roku zamierza wyjechac do Izraela i osiasc tam na stale. Zaczal sie nawet uczyc jidysz. Upchnal syna w ukrainskiej jednostce piechoty morskiej. Lepiej odsluzyc rok na Ukrainie niz 3 lata w Izraelu.
Slavik- the Jew, next year wants to move to Israel. He even started to learn jidish. Sent his son to ukrianian army. Better serve a year in Ukriane than three in Israel.


wszystkie napotkane mamuski opatulaly dzieciaczki kocami, swetrami i grubymi skarpetkami, same w sandalkach i z krtkim rekawkiem. Polina przyzwyczajona do irlandziej pogody bez skarpet z jedna warstwa ubran ledwo znosila upaly a i tak co chwila ktos sie nad nia litowal i pytal czy jej nie zimno!
all seen mothers were looking after their kids putting extra layer of clothing, socks, jumpers while wearing flip flops nad shirt sleeves themselves. Polina used to Irish weather was wearing only one layer of clothes and bare feet and was hardly coping with the heat. Still random people were pity her and asking if she is cold



kwas chlebowy do picia, znalezc mozna wszedzie. jezeli chcecie sprobowac warto raczej kupic butelkowy w sklepie, ten rozlewany jest czcesto rozrobiony woda do granic mozliwosci.

bread's acid ( i think thats proper name) ready to drink you can find everywhere, If you want to taste it better buy one in the bottle in the shop, the one poured on the street is usually watered down.

kawa na wynos
coffee to go



swieze arbuzy
fresh water melons


marszrutka to obok autobusow, trolejbusow i tramwajow powszechny srodek transportu
marshrutcka popular transport in Ukraine



na prozno szukac empiku lub jego odpowiednika, gazety tylko na stoiskach
press stand



jedynie na lotnisku w Kijowie spotkalam sie z takim sposobem zabezpieczenia bagazu, bez tego moze wam zginac conieco
only at the Kiev airport you have to make extra sure nothing gonna disappear from your luggage





lotnisko w Kijowie przezywalo oblezenie chasydami
Kiev airport was invaded by Jewwish orthodox

Irlandzki pub jest chyba na kazdym lotnisku ;)
You can find an Irish pub almost on every airport

1 komentarz:

Titania pisze...

Fajne zdjecia, maja w sobie taki wschodnio-europejski klimat :) jest w nich coś swojskiego, co przypomina Polske. ubrania kozackie super jak i ręcznie robione korale :) ale stylu mieszkania po ukraińsku z dywanami nie lubie! fuj! wole euroremont :D
szokujace jest to ze nie ma fotoradarów ani nakazu zapinania pasow ani fotelikow dla dzieci, ale ta przestroga dla kierowców, wywindowana wysoko w powietrze bardzo mi sie podoba he he :)
pozdrawiam