niedziela, 21 czerwca 2009

wazne lub nawet 'crucial'













dawno nie pstrykalam widoczkow, powod jest taki napstrykala tego tyle na poczatku ze juz malo co mnie zachwyca a c dopiero zeby klatka na to poswiecic. no drzewa i kamienie maja miejsce szczegolne w moim sercu, cudownie jest byc przytulonym przez drzewo i cudownie jest tulic kamienie. drzewa emanuja takim zyciem jak nic innego na swiecie, a kamienie przytulac by je ogrzac lub samemu wziac troche ciepla ..jak jaszczurka
oprocz drzew i kamieni jest jeszcze fotografia
mozna nia skrzywdzic, mozna nia skrasc dusze, mozna jej uzyc do katharsis (Pati-san brakuje mi naszych rozmow o tym)
dokonalam ostatnio waznego odkrycia..trafilam na blog Porcelanki pieknie pisze o drzewach i o fotografii ukradne od niej pare cytatow a wszyzstko na jej blogu ktory znajdzieice w mojej linkowni, co prawda nie spytalam o pozwolenie ale mam nadzieje ze nie bedzie miec nic naprzeciw:
Kilka myśli wyzbieranych o fotografii…

“dobry fotograf to ten który już nie goni..patrzy przez wizjer i kadr układa mu się sam nie ujmując nic wartości rejestrowanego obrazu.. wręcz przeciwnie podkreśla go i eksponuje. Myśle że to cel i dążenie każdego z nas. Dobre zdjęcie jest jak człowiek… musi mieć ciało (kadr) i duszę (treść)..wtedy jest kompletne.”
Hose (http://onephoto.net/)

“dobre zdjęcie to takie, kiedy patrzysz i nie przychodzi ci nawet do głowy, żeby analizować aspekty techniczne ; )”
Stoik (http://onephoto.net/)

“5.Im mniej, tym więcej.
6.Nie używaj wizerunku człowieka nadaremno.”
Putz (http://onephoto.net/)

“Jest coś takiego w twarzach ludzi, gdy nie widzą, że się im przyglądamy,co nie pojawia się w nich, gdy wiedzą, że ktoś im się przygląda.(…) “prywatny” wyraz twarzy, nie taki, jaki oferują fotografowi.”
Susan Sontag

“Jedno nieostre zdjęcie to pomyłka. Dziesięć nieostrych zdjęć to eksperyment. Sto nieostrych zdjęć to styl.”
Anonim

“Zdjęcie to wyrażanie wrażeń. Jeżeli piękno nie będzie istnieć w nas samych, to jak w ogóle będziemy mogli je zauważyć?”
Ernst Hass
“Zawsze znajdzie się ktoś, kto zwraca uwagę tylko na aspekt techniczny.Ci ludzie najczęściej zadają pytanie “jak”, podczas gdy tacy, których cechuje ciekawość świata pytają “dlaczego”.Osobiście wolę inspirację od informacji.”
Man Ray

“Fotografia nie jest związana z patrzeniem lecz z czuciem. Jeżeli nie czujesz nic w tym na co patrzysz, nigdy nie uda ci się sprawić, aby ludzie patrząc na twoje zdjęcia cokolwiek odczuwali.”
Don McCullin

“Fotografia to nie to co widać.Fotografia to w większości to czego nie widać ;-)”
Soy (http://onephoto.net/)
musze znalezc swoj notes z roku bodajze 2003 lub 2004
kazdy rok mial swoj notes tylko od kiedy jestem w Irolandii zdziadzialam i mam jeden od 2008
tyle cytatow Barthesa wartych podzielenia z innymi
i jeszce jedno:
mam taka teorie, mianowicie ludzie nie bywaja fotogeniczni lub nie, wszystko zalezy jak nas widzi fotograf (pomijam kwestie tego jezeli fote robi ktos kto nie ma pojecia co w ogole robi)
nie lubie jak mi ktos robi fote, nie wygladam na nich tak jak sama widze siebie w lustrze
jedynie Mika moze mnie focic, Pati-san pokazala mi inna mnie, dlugo trawilam jej obrazy
Gri rzadko robi mi zdjecia (szkoda z jednej strony) no nie podobam sie sobie, zli sie wiec na mnie ze wg mnie w jego oczach jestem brzydka (moze dlateog nie robi mi fot)
czemu tak cholernie wazne jest zeby dobrze wyjsc na zdjeciu?
swiadomosc bycia fotografowana wlacza mnie na tryb pelnej uwagi i robie to czego nienawidze u innych kiedy ich fotografuje-momentalnie sie spinam i robie najgorsze z mozliwych POZUJE
a wszystko po to zeby ladnie wyjsc
proznosc proznosc proznosc