poniedziałek, 15 czerwca 2009

bookmaster

leza tak na stole czasem zabieram je na spacer, kiedys jezdzily ze mna pociagiem i chodzily na kawe, teraz patrze na nie z tesknota i pozadaniem..ksiazki

zamowione i juz doszly :historia Polski do 2009 (wkuwalam te cholerna historie dniami i nocami do matury a i tak zdalam ledwo, nieruszony polski i angielski zdane na 5) przyszedl taki czas ze historia ojczyzny bardzo mnie ciekawi -szczegolnie ze Grisza historie zna i wmawia mi ze dostalismy po dupie od Ukraincow - jak bylo? dowiem sie i bede mogla sie bronic
drugi powod jest taki ze na lekcjach w podstawowce czy liceum nikt nie dochodzil do momentu historii wspolczesnej, czas na swiecie stanal w miejscu w momencie drugiej wojny swiatowej. majac lat nascie kolo dupy mi latalo jaka partia rzadzi i kto sie twardo trzyma stolkow od ilu lat
teraz jest inaczej. problem jest taki, ze nauczyciele w obawie przed rodzicami ktorzy maja inne zdanie nie poruszali tematow historii wspolczesnej Polski-zbyt kontrowersyjne jak to powiedzial jeden z moich nauczycieli w liceum
historia Ukrainy do momentu wyboru Juszczenki na prezydenta,
dlaczego? bo dobrze wiedziec dlaczego Ukraina jest taka jaka jest. moze jak juz wchlone ta cala wiedze dowiem sie dlaczego Polacy tak nie lubia wschodnich sasiadow.
co dziwne Czechow nikt nie nienawidzi a z nimi sie przeciez bilismy
potem moze wciagne historie Rosji-ale to juz na nastepne zakupy zostawiam, ksiazka Politkowskiej zakupiona dawno temu na dworcu we Wro pokazala mi Rosje ktorej nie znam. Znajomi Rosjanie i Ukraincy sa goracymi zwolennikami Putina, przyda sie znac druga strone medalu
Armia Instrukcja Obslugi wywiad z gen Romanem Polko kupiona na zyczenie Gri a sama ja wciagam. o armii pojecia nie mam, a moze raczej mam niewielkie ale Gri ciagle mnie doksztalca. jakbym wiedziala tyle co teraz to pewnie pare lat wstecz sama bym sluzyla ojczyznie.
co ciekawe Rosjanie produkuja ciagle to nowe seriale i filmy z zolnierzami w roli glownej. Kadety, Soldaty to seriale ktore wciagalam chcac nie chcac, bo Gri je ogladal, 9Rota-absolutnie uwielbiany film Gri - ja tez znam go juz na pamiec.w Rosji jest kult zolnierza - tak mi sie wydaje, mlodzi ludzie chca sluzyc ( no w wiekszosci) a te wszystkie filmy (nazywajcie to sobie propaganda jesli chcecie) to sposob na zachecenie do sluzby, wstyd nie byc w wojsku-u nas tez pamieitam kiedys tak bylo tymczasem kolesie w Poolandzie wymiguja sie jak moga od sluzby ojczyznie, ci ktorzy zgineli w jej obronie przekrecaja sie w grobach .

do ksiazek dokupilam plytki Nosowska/Osiecka jeszce nie przetrawiona do konca, nie mam zdania czy ja lubie czy nie, no i Heavi metal FISZa milosc od pierwszych dzwiekow-tu nie bylo niespodzianek
wyszlam z zalozenia ze przyzwoitosc nakazuje zeby chociaz po jednym albumie kupic a nie sciagac z neta, szczegolnie ze slucham ich od zawsze

ksiazki do kupienia i przeczytania:
Magda Umer, Andrzej Poniedzielski - Jak trwoga to do bloga
Hanna Krall-Rozowe strosie piora
Pawel Sanajew-Pochowajcie mnie pod podloga

na polce lezy i sie kurzy Kobieta z wydm-Abe Kobo...po rosyjsku, zdobyta bez trudu od tesciowej, Gri ja kupil mamie nie wiedzac o czym jest ksiazka, mamie sie nie podobala, wiec bez zalu oddala mi. dalczego nadal nie ruszona? bo te cholerne rosyjskie krzaczki przyprawiaja mnie o bol glowy, czuje sie jak dzieciak skladajac literki a nie ktore slowa zdaja sie nie mieic sensu po zlozeniu, co wiecej sa niewymawialne na glos

ktos ma jeszce jakies typy??

Brak komentarzy: